De voortgang

De voortgang

De veerpont ligt nu in de hal waar de klepuithouders er op zijn gekomen. De laadkleppen worden er voorgehangen zodat de scharnierpunten aan de pont en de klep gelast kunnen worden.

Scharnierpunten

De beide voorkanten van de veerpont (Steeds Voorwaarts) waar de scharnierpunten aan komen zijn 3 cm dik. Verder wordt hier de motor er in gezet en komt de hydraulische besturing er in. Nu kunnen de hydraulische pompen op de hydraulische besturingsunit aangesloten worden.

Touchscreen en joystick

Deze unit wordt later vanuit de stuurhut d.m.v. joystick en touchscreen aangestuurd. Vanuit het touchscreen wordt heel veel op de veerpont aangestuurd

Tanks

Daarna kunnen ook de tanks voor het toilet, afgewerkte olie en de schone olie op hun plaats gezet worden. Dan kan het dek dichtgemaakt worden. Het aluminium stuurhuis wordt hier ook op de fundatie gelast en de verschansing rond het stuurhuis komt op zijn plaats.
De roestvrijstalen relingen worden dan op de verschansing gelast. De aandrijving die aan de zijkant komt kan door een roestvrijstalen hydraulische cilinder boven water worden gekanteld.

Dan conserveren

Als deze paar dingen(!) klaar zijn kan met de conservering worden begonnen. Het dek en het grootste gedeelte van de laadkleppen krijgen een antisliplaag. Verder wordt de rest geconserveerd met Hempel 2 componenten epoxy lak.

Over 3 weken het water in?

Als dit allemaal klaar is gaat de veerpont over 3 weken te water waar hij verder wordt afgebouwd.

Reageer

© Copyright 2013 - 2018, Jansen Steeds Voorwaarts - All About Design