Het einde komt in zicht

Het einde komt in zicht

De eindfase is nu echt aangebroken. De bedoeling is dat de veerpont het water in gaat op vrijdag 16 januari 2015. Er moesten wat dingen opnieuw worden gedaan wat voor extra oponthoud zorgde.

Keuringen

De tekeningen waren goedgekeurd maar toen het volgens tekening gemaakt was, werd de werkelijkheid niet goed gekeurd. De reling was 100 cm van het dek geplaatst maar moest 110 cm worden. Twee tanks die in kunststof waren uitgevoerd voor de olie en afgewerkte olie moesten in staal uitgevoerd worden. De motor was geplaatst maar bleek toen te ver van de hydrauliek unit te staan en moest opnieuw geplaatst worden. De motor staat nu op de goede plaats en alle hydrauliek is hier weer op aangesloten. De reling is nu 110 cm hoog en de tanks zijn in staal uitgevoerd.

Onderverhuur in de Skybox

De stuurhut staat op zijn plaats en de laadkleppen hangen ook in hun scharnieren. De grootte van de stuurhut ontlokte al de opmerking van onderverhuur en de hoogte of er een skybox op zit. Als de veerpont in het water ligt is alles voor 95% klaar. Dan komt het proefdraaien en kijken of alles zo werkt als het moet werken. Er moet dan nog een stabiliteitsmeting gedaan worden om te kijken of er ergens ballast geplaatst moet worden. Dit is om er voor te zorgen dat hij vlak ligt. Dit kun je van de oude pont niet zeggen.

Meetbrief

Er komt nu een meetbrief bij die de oude veerpont niet had omdat die te klein was. Deze meetbrief vereist een meting door Inspectie Leefomgeving en Transport. Van belang zijn de maten van het schip zelf. Verder is van belang de diepgang in onbeladen en beladen toestand. Als dit allemaal achter de rug is, kan het transport met een duwboot naar Dieren beginnen en kunnen de laatste dingen ter plaatse gemonteerd worden. Dan begint het proefvaren. We weten nog niet wanneer alle metingen klaar zijn maar vol verwachting klopt ons hart.

Reageer

© Copyright 2013 - 2018, Jansen Steeds Voorwaarts - All About Design